Delano laat zien wat een krant is.
Delano laat zien wat een krant is. Jennifer Delano

Kinderen hebben de wildste ideeën om in de krant te komen

12 oktober 2021 om 13:31 Overig

HOOFDDORP Een grote nieuwe kantine boven op school bouwen, een bekende game naspelen of een internationaal evenement organiseren. Jennifer Delano hoorde vorige week de wildste ideeën van leerlingen van basisschool Klippeholm op de vraag hoe in de krant te komen. De free publicity specialist gaf een bliksemstage aan groep over mogelijke beroepen in de media. 

Delano kwam op verzoek van jongerenhulporganisatie JINC, dat altijd op zoek is naar ondernemers voor bliksemstages zodat leerlingen ontdekken welke toekomstmogelijkheden er voor hen zijn. “Kinderen moeten al jong keuzes maken terwijl ze nauwelijks weten welke vervolgopleidingen en beroepen er zijn. Met bliksemstages hopen we hierin verandering te brengen”, vertelt Rosa Swart van JINC.

Jennifer Delano is eigenaar van DelanoPR. Zij heeft een passie voor free publicity en verzorgt samen met haar team pr-strategieën voor organisaties. Ze zei meteen ‘ja’ toen JINC haar vroeg een bliksemstage te verzorgen voor basisschool Klippeholm in Haarlemmermeer. “Ik ben enthousiast over mijn werk en het is leuk om jonge kinderen iets uit te kunnen leggen over mijn vak.” Delano verzorgde meerdere lessen om alle leerlingen van groep 8 te bereiken. De kinderen krijgen informatie over het PR-vak en mogen ook met een eigen opdracht aan de slag. “Doen is de beste manier om te ervaren wat het werk inhoudt. De nieuwsgierigheid en de voortvarendheid waarmee de kinderen aan de slag gingen, vond ik erg leuk om mee te maken”, aldus de free publicity specialist.

Ze deelde de kinderen een exemplaar van HCnieuws uit, waarna er driftig in werd gebladerd. “De opdracht was: hoe kom je in de krant. Wat is interessant voor een journalist om over te schrijven? De ideeën gingen alle kanten op en waren beter dan menig volwassenen die dezelfde opdracht krijgen als ik een workshop geef bijvoorbeeld.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie