
Bewegend leren en programmeren gaan samen voor leerlingen basisschool Tabitha
27 oktober 2022 om 08:56 OverigHOOFDDORP Wat als je school bewegend leren hoog in het vaandel heeft staan en jij kunt een spel programmeren dat uitnodigt tot bewegen? Feike Bloemendaal en Liam Hilstra van basisschool Tabitha in Hoofddorp deden dit waarna zij hun eigen spel mochten uitleggen en voordoen aan hun klasgenoten.
Sinds vorig jaar ligt er een een interactieve beweegvloer op het schoolplein, de Fuzefield, die educatie, bewegen en gamen combineert op het schoolplein van Tabitha. Hier staan standaard educatieve spellen op die de kinderen kunnen doen. De twee ICT specialisten van de school Mike Rietbergen en Salomé Vleeming gaven een lessenserie programmeren in scratch in de klassen. Liam en Feike waren erg enthousiast over dit programmeerprogramma en kregen er weet van dat ze ook voor het Fuzefield konden programmeren met Scratch. Dit hebben ze hierna enthousiast opgepikt met twee leuke spellen voor het Fuzefield tot gevolg. Hiermee zijn ze de eerste leerlingen in Nederland die dit hebben gedaan. En aan hun enthousiasme af te lezen zullen er vast velen volgen.
