Afbeelding
Foto: Shutterstock

Zo wordt je kerstpakket een goede zet in je marketingstrategie

7 oktober 2021 om 09:39 Partnercontent

Een kerstpakket: een prachtige traditie én een mooie kans voor je bedrijf. Want hoewel het natuurlijk vooral een blijk van waardering richting je medewerkers is, kun je er ook zelf iets uithalen voor je marketing.

Marketing, reclame, mond-op-mond, er zijn allerlei manieren om het erover te hebben. Waar het op neerkomt: je wil dat mensen jouw bedrijf kennen, positief zijn over jouw bedrijf en loyaal zijn aan jouw bedrijf. Zodat ze zich er positief over uitlaten, klant worden/blijven of zelfs andere mensen overtuigen dit te worden. Dat laatste noem je een ambassadeur van iemand maken. Maar hoe maak je nu van je medewerker een ambassadeur? Nou, met een goed uitgezocht kerstpakket!

Persoonlijk is belangrijk

Een kerstpakket kan van alles zijn: een pakket vol lekkere borrelhapjes, een mooie fles wijn, een cadeaukaart, een belevenis en nog veel meer. Wat belangrijk is in je keuze is de persoonlijke aandacht. Jouw medewerker heeft misschien wel bepaalde voorkeuren en als jij laat zien dat je daar oog voor hebt, scoor je absoluut punten. En het is ook nog veel leuker om op deze manier een cadeau te geven.

Stel je bijvoorbeeld voor dat iemand op je werkvloer vegan eet. Als die persoon een pakket vol eten met dierlijke producten krijgt, is hij natuurlijk teleurgesteld. Die mooie producten kan hij niet gebruiken en belanden misschien wel in de prullenbak. Veel beter is wanneer je dit weet van je personeel en daarom een pakket vol vegan proof producten aan hem geeft! Het laat zien dat je luistert, dat je weet wat er speelt in het leven van anderen.

Daarnaast is het ook gewoon duurzamer. Door een pakket met zorg samen te stellen voorkom je verspilling van producten. Er worden jaarlijks duizenden producten weggegooid omdat mensen ze cadeau krijgen maar eigenlijk niet willen of kunnen nuttigen.

Passend bij je bedrijf

De keuze van een kerstpakket is ook belangrijk toe te passen op je bedrijf. Duurzaamheid is belangrijk voor jullie? Dan is het behoorlijk scheef als je een pakket geeft vol producten die helemaal niet duurzaam of milieuvriendelijk zijn.Pas je keuze daarop aan.

Daarnaast trekt een bepaald type bedrijf vaak een bepaald type persoon aan. Als jouw bedrijf zich bevindt in de branche van fitness en gezondheid dan is de kans klein dat de mensen in je team veel drinken of zoetigheid eten. Dat past niet bij hun levensstijl. En dus ook niet bij je kerstpakket.

De details

Tot slot zijn de details belangrijk: een persoonlijke boodschap, een logo op het pakket of een naamplaatje. Bij aanbieders als Kerstpakkettenplaza.nl kun je dat soort dingen gemakkelijk doorgeven en zo je pakket echt laten opvallen. Je personeel zal er niet alleen blij mee zijn maar ook anderen erover vertellen. 

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie