Sylvia
Sylvia eigen foto

De kracht van Zichtbaar Verschil Vastgoedstyling

14 mei 2019 om 23:12 lokaal Deel je nieuws

Onlangs is Sylvia Breman haar onderneming Zichtbaar Verschil Vastgoedstyling begonnen waarmee ze particuliere klanten en makelaars in Hoofddorp en omgeving bedient. Vastgoedstyling is het verkoopklaar maken van huizen, ofwel het zodanig restylen van woningen dat deze zo snel mogelijk kunnen worden verkocht tegen de best mogelijke prijs. 

Waar veel verkoopstylisten werken met dure adviesrapporten en je als klant alles zelf moet doen, werkt Sylvia volgens de ‘hands-on’ methode. Wat opvallend is aan deze methode is dat zij direct de handen uit de mouwen steekt en veelal binnen 1 dag de woning verkoopklaar maakt. Als erkend House of KIKI vastgoedstylist maakt Sylvia zoveel mogelijk gebruik van de spullen van de bewoners. Ook leegstaande woningen kunnen door Zichtbaar Verschil volledig ingericht worden, zo worden de mogelijkheden van het huis beter zichtbaar. Nadat de woning tip top in orde is gemaakt wordt dit direct op beeld vastgelegd.

Verkoopstyling is als marketingconcept voor de vastgoedmarkt in 1972 door Barb Schwarz in Noord-Amerika geïntroduceerd. In Amerika en Engeland wordt bijna elke woning verkocht met behulp van verkoopstyling, daar noemt men het Home Staging.

In Nederland is House of KIKI sinds 2007 marktleider op het gebied van vastgoedstyling en onder andere bekend van het RTL-programma ‘Uitstel van Executie en ‘TV Makelaar’. House of KIKI is erkend door de NVM. 

“Er wordt mij regelmatig gevraagd of verkoopstyling wel noodzakelijk is in de huidige markt”, zegt Sylvia. Zij vertelt dat het juist in deze markt nodig is voor particulieren, maar ook voor makelaars om zich te kunnen onderscheiden. Men is zich er vaak niet van bewust dat overgaan tot prijsverlaging van de woning veel duurder is dan het inschakelen van een vastgoedstylist. Bewoners wonen vaak al jaren in het huis en hebben daardoor meestal veel spullen verzameld. De pluspunten van de woning zijn verstopt geraakt. Voor kopers is het lastig om hier doorheen te kijken. Een potentiële koper neemt op basis van een eerste indruk, binnen enkele seconden al een besluit of de woning het bezoeken waard is! Vol enthousiasme voegt Sylvia hieraan toe “Ik ben graag de kracht van het verschil!”

Meer informatie op zichbaarverschil.nl 

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie