Tim Kool:
Tim Kool: "Kom het feest met ons meevieren en ga met mooie prijzen naar huis." Trudy Witteman
advertorial

Drogisterij Lisette viert feest

2 oktober 2020 om 08:19 Advertorial_1

HOOFDDORP Drogisterij Lisette in winkelcentrum ’t Paradijs bestaat een kwart eeuw. Voor eigenaar Tim Kool alle reden om van maandag 5 tot en met zondag 11 oktober feest te vieren.

“25 jaar. ’t is wat hè? begint Tim Kool het gesprek over het zilveren jubileum van zijn zaak in het kloppend hart van de wijk Overbos. De drogist praat met nog evenveel bevlogenheid over zijn vak als een kwart eeuw geleden toen hij met Lisette drogisterij Van Veen overnam. Onder de naam Lisette - zij werkte bij Van Veen - zetten zij samen de zaak voort. Zij was bij iedereen bekend en haar naam op de gevel was dan ook een logische keus. Vanaf dag 1 was Marjan van Keijzerswaard bij de zaak betrokken. Afgelopen 1 augustus ging zij met welverdiend pensioen. “Zonder haar hadden we het niet gered”, bekent Kool.

In drogisterijland zijn wij voorlopers. Er wordt naar ons gekeken.

“Zorg dat je anders bent. Anders valt op”, geeft Tim Kool in zijn ruime en overzichtelijke winkel antwoord op de vraag hoe hij al 25 jaar heeft kunnen bestaan met giganten als Kruidvat in de nabijheid. “Een drogist heeft slechts toekomst als hij zich specialiseert. Bij ons vind je geen skipakken en motorolie, Wel een webshop met 60.000 artikelen en een winkel met liefst 18.000 verschillende artikelen op het gebied van lichaamsverzorging, leuke cadeautjes, voedingssupplementen en geneesmiddelen. Wat de klant er gratis bijkrijgt zijn tips en een gedegen advies. Immers, wij zijn drogist. Met veel kennis van zaken. Anders willen zijn zit in ons DNA en dat wordt hogelijk gewaardeerd.”

Na 23 jaar DIO-drogist richtte Tim samen met een negental collega’s een eigen organisatie op: Care+Beauty. Met als ondertitel ‘de betere drogist’. Inmiddels zijn er al 25 winkels onder deze naam. “In drogisterijland zijn wij voorlopers. Er wordt naar ons gekeken”, laat Tim met gepaste trots weten. “Wij hebben andere producten in onze winkels. Beter voor het milieu en de gezondheid. Ons nieuwe concept ‘liever groen’ draagt daar aan bij. Mond - en lichaamsverzorging zijn daar een groot onderdeel van. Geen chemische toevoegingen en verpakt in flacons die afbreekbaar zijn. Wij willen mensen stimuleren gezond bezig te zijn.” Voedingssupplementen heeft de jubilerende drogisterij te kust en te keur. Soms vinden mensen ze wat aan de dure kant. Steevast krijgen ze dan het advies op de zijkant van het potje te kijken omdat in dit geval beter ook iets duurder is. “Ga niet zelf dokteren. Neem supplementen pas in na een door ons op maat gesneden advies.”

Hoe sterk Care+Beauty is bleek in februari bij de uitbraak van de coronapandemie. “We zijn er niet op voorbereid riep de premier. Wij wel. Handgel, mondkapjes, thermometers, wij hadden alles en hebben zelfs geleverd aan ziekenhuizen en zorgcentra. Heel Hoofddorp en wijde omtrek wist ons te vinden.”

Voor iedereen die tijdens de feestweek voor minimaal 10 euro besteedt draaien Tim of de medewerksters Ingrid, Linda, Marlies en Verena aan het grote rad van fortuin waarmee tal van zeer aantrekkelijke prijzen te winnen zijn.

door Frans Witteman

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie