Fiets4Fit Coaching fietst naar Santiago de Compostela

15 augustus 2008 om 00:00 Nieuws

Maandagavond 18 augustus

We zijn op weg

Zaterdagochtend ben ik uitgezwaaid door de buren en uitgefietst door mijn echtgenoot Wim. Dat wil zeggen, hij fietste tot Leiden mee en zou die avond nog langskomen met de motor. Pas de volgende dag zouden Els (deelneemster van Fiets4Fit) en ik elkaar net boven Breda ontmoeten. Zij komt uit het oosten van het land en vertrok ook van huis uit.

Els zat al lekker voor haar tentje toen ik aankwam. Zij had zijwind…Het was leuk elkaar weer te zien, zo vol verwachting en spanning voor wat komen gaat. Tijdens een heerlijk diner hebben we bijgepraat en weer thuis op de camping zijn we direct van start gegaan. In het recreatiegebouwtje, waar de kippen los omheen lopen, zijn we het plan van aanpak gaan doornemen. De einddoelen van Els staan hierin geformuleerd. Die gaan we eerst aanpakken, want op einddoelen heb je niet direct invloed. Els probeert eerst deze doelen in kleine stukjes te hakken om tot streefdoelen te komen. Een streefdoel is concreet, meetbaar, haalbaar, realistisch, positief geformuleerd en is een uitdaging. Zo'n streefdoel is een eerste stap richting het einddoel en kan je optimistisch stemmen omdat het geen moeilijke stap hoeft te zijn.

Ondertussen hebben we al zo'n 200 km gefietst, waarvan vandaag 80 km in de regen. Vanochtend braken we onze tenten af in de regen en die gingen er drijfnat in. En hoe werkt Jacobus nu al mee, door voor een zonnetje te zorgen toen we vanmiddag op de camping kwamen. Alles is weer heerlijk droog! En het Belgisch bier (Primus) vrolijkt iedereen weer op.

Vrijdagmiddag 15 augustus

HOOFDDORP - Zaterdag 16 augustus is het dan zover. Dan vertrekt Truus Alleman, samen met een deelneemster van Fiets4Fit Coaching, naar Santiago. Gedurende zes weken zal ik een dagboek bijhouden waarin onze ervaringen tijdens deze tocht beschreven worden en dat wordt gepubliceerd in de Hoofddorpse Courant online.

De voorbereidingen zijn grotendeels achter de rug. Alleen nog inpakken, bagage wegen, er nog wat uithalen, weer wegen, peinzen over wat je echt kunt missen en dan toch maar besluiten dat alles wat je niet meeneemt, mooi meegenomen is!

Zes weken hebben we de tijd om samen te werken aan persoonlijke doelstellingen. Ook onderweg zal er genoeg op ons pad komen wat aanleiding kan geven tot reflectie. Hoe groter de uitdaging, voor de één is dat een band plakken en voor de ander een klim van 10%, hoe groter het genoegen zal smaken als de taak volbracht is. En die moet volbracht worden, hoe dan ook, anders kunnen we niet verder. We zullen ieder op onze eigen manier de verschillende uitdagingen aangaan, doorstaan en triomfen vieren. Van kleine overwinningen tot grote prestaties. Eenmaal in Santiago aangekomen, zullen we helden zijn!

Ik zal vooral vanuit de gedachte van Fiets4Fit Coaching beschrijven, wat zo'n pelgrimage met je kan doen. Plus de leuke ontmoetingen onderweg, fietspech, en hoe 'wij dames' dit oplossen, maar ook, wat betekent deze tocht voor je, wat wil je hiermee bereiken, motivatie, wat gebeurt er met je als je meer dan honderd kilometer alleen maar maisvelden ziet, wat doet het met stress in je lijf en onrust in je hoofd, welke camembert is de lekkerste, hoe kijk je tegen die berg aan en met welk gemak kom je ervan af, wat ga je doen als je weer thuis komt, zijn je ideeën veranderd ten opzichte van je werk/relatie/dagelijks leven, welke Spaanse wijn is de lekkerste, enz.

We gaan het meemaken. Nog maar 1 nachtje slapen...