Voorbereidingen Meerlive editie 2009 in volle gang

25 juni 2009 om 00:00 Nieuws

Na het succes van de vorige Meerlive evenementen is het de organisatie, in nauwe samenwerking met de gemeente Haarlemmermeer en het groeiend aantal sponsors ook nu weer gelukt een veelzijdig programma samen te stellen. Festival Director Richard Vogt is enthousiast over de ontwikkelingen tot nu toe.

Gratis vierdaags evenement weer op Raadhuisplein HOOFDDORP - Over nauwelijks twee maanden start in het hart van Hoofddorp de tiende editie van Meerlive. De organisatie van dit gratis toegankelijke vierdaagse muziekfestival is in handen van de Stichting Meerlive. Het evenement vindt plaats op het Raadhuisplein van donderdag 20 tot en met zondag 23 augustus.

“Wij weten allemaal dat dit niet de makkelijkste tijd is om een dergelijk spektakel op te zetten. Maar door de goede naam die wij in de afgelopen jaren hebben opgebouwd, zie je dat de sponsors je trouw blijven en er telkens weer nieuwe partijen bijkomen die het mogelijk willen maken om een dergelijk festijn gratis aan de bevolking van Haarlemmermeer beschikbaar te stellen. Ieder jaar is het weer een heel gepuzzel om de juiste artiesten bij elkaar te krijgen. Je wilt niet ieder jaar hetzelfde programmeren, maar aan de andere kant ben je aan die tienduizenden bezoekers ook wat verplicht als organisatie. Zij verwachten artiesten van naam in combinatie met goede live acts die een brede muzikale stroom vertegenwoordigen.”

Op dat punt wordt het publiek op haar wenken bediend. Er zijn optredens van ‘Het Goede Doel’ met Henk Westbroek en Henk Temmink, de swingende sound van Berget Lewis, die in ons land bekendheid kreeg door samen met DJ Edwin Everts op te treden in het televisieprogramma ‘Just the Two of Us. Zij komt met haar eigen band en succes is bij voorbaat verzekerd. Verder is de organisatie in onderhandeling met Drukwerk, Robby W. en Amy W.

Beethoven komt zeker. Deze coverband zette vorig jaar Hoofddorp op zijn kop. Nieuwe namen zijn The Recipe en de Hoofddorpse Nhelly dela Rosa en Drukwerk.

De organisatie is blij dat de locatie dezelfde is gebleven. Het past bij de uitgangspunten (voor een breed publiek, gratis toegankelijk en met lokale inbreng), die ooit voor het gratis toegankelijke festival werden bedacht en ook in al die jaren zijn gebleven. Op het terrein staan verspreid meerdere eet- en drinkgelegenheden. Sponsors die alsnog hun steun willen toezeggen kunnen contact opnemen met Festival Director Richard Vogt, via info@meerlive.nl of www.meerlive.nl.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie