Voetbal: Pop-up spelers van Eredivisie en PLUS

18 december 2011 om 00:00 Nieuws

HOOFDDORP - Voor de aftrap van de voetbalwedstrijd NAC- AZ was het een drukte van belang op de grasmat. Het veld stond vol met spelers en hun levensgrote evenbeeld. PLUS gaf zo de aftrap voor de meest levensechte voetbalspaaractie ooit. Grootse pop-up spelers kwamen bijna tot leven toen de 2D voetbalkaarten tevoorschijn 'popten' tijdens de bekendmaking van de wedstrijdopstelling. De nieuwe voetbalkaarten van PLUS hebben letterlijk een extra dimensie gekregen en zijn in 'pop-up' variant uitgebracht. De aanvoerders van AZ en NAC signeerden hun dubbelganger voor het goede doel.

Levensgrote evenbeelden voetballers op speelveld NAC-AZ

Wat hebben 252 voetbalspelers en 269 supermarkten met elkaar gemeen? Absolute voetbalgekte! PLUS, official partner van de Eredivisie, geeft vandaag de aftrap voor de meest levensechte voetbalspaaractie ooit. Voorafgaand aan de wedstrijd NAC-AZ nam PLUS het speelveld over om de rage van het komende jaar te introduceren: pop-up spelers. Geen platte plaatjes, maar actieve mannen aan de bal. De onthulling van levensgrote pop-up evenbeelden van NAC- en AZ-spelers vormde het startsein voor weken vol voetbalactie. Vanaf de laatste week van januari krijgen PLUS klanten bij elke tien euro aan boodschappen een pakje met vier pop-up spelers uit de Eredivisie cadeau.

Opstelling van de pop-up spelers

Op de laatste speeldag voor de winterstop was het op het grasveld van NAC Breda een drukte van belang. Vergezeld door hun evenbeeld werd de wedstrijdopstelling van de spelers bekend gemaakt op het veld. De aanvoerders van NAC en AZ signeerden vervolgens hun dubbelgangers.

Voetballers voor het goede doel

Jan-Joost van Gangelen biedt vandaag nog de eerste complete verzameling pop-up spelers aan bij het Glazen Huis, waar de jaarlijkse goede doelen actie van 3FM Serious Request plaatsvindt. De volledige set, inclusief verzamelalbum, komt tijdens de veiling onder de hamer van 3FM. De opbrengst hiervan wordt gedoneerd aan Het Rode Kruis. Tevens schenkt Eredivisie Live 250 euro voor elk, dit weekend gescoord, doelpunt aan het Glazen Huis.

Voetbalspaaractie

De pop-up spelers campagne is de tweede voetbalspaaractie dit seizoen waarmee PLUS haar partnership met de Eredivisie zichtbaar maakt. Over vijf weken start de actie in alle PLUS supermarkten. Van alle 18 Eredivisieclubs zijn 14 pop-up spelers, 1 pop-up coach en het clublogo beschikbaar. Voor het bewaren van de in totaal 288 voetbalspaaritems is een verzamelalbum verkrijgbaar. De campagne richt zich vooral op kinderen. Zij maken vanaf volgende week op plus.hyves.nl kans op een gesigneerde levensgrote pop-up van hun favoriete speler uit de Eredivisie.

Een-tweetje

PLUS is grondlegger van de voetbalruilsport en heeft sinds dit jaar de bal weer terug - een één-tweetje in voetbaltermen. Eric Leebeek, commercieel directeur van PLUS: "Zes jaar geleden heeft PLUS de voetbalplaatjes geïntroduceerd, nu geven we ze met de pop-up spelers een nieuwe dimensie. Letterlijk. Ook met deze campagne willen we laten zien dat PLUS meer geeft.

Meer kwaliteit, meer service en de beste voetbalacties!" Eredivisie Directeur Alex Tielbeke vult aan: "De Eredivisie is de belangrijkste sportcompetitie van ons land, maar heeft door de clubs juist ook een heel lokaal karakter. Dat maakt de samenwerking met PLUS extra bijzonder, want met winkels door het hele land kan van een landelijke campagne iets heel lokaals en persoonlijks worden gemaakt."

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie