'Nog steeds veel klachten over Welzorg'

20 december 2013 om 00:00 Nieuws

HOOFDDORP - Er zijn in Haarlemmermeer nog steeds veel klachten over Welzorg, het bedrijf dat voor de gemeente de Wmo-hulpmiddelen levert. Dat zei HAP-raadslid Peter van Groenigen donderdag tijdens het Vragenuur in de gemeenteraad.

Eerder dit jaar waren er ook al veel klachten over Welzorg. De gemeente overwoog zelfs een rechtszaak te beginnen, omdat het bedrijf zijn afspraken niet nakwam. Volgens wethouder Steffe Bak van Welzijn heeft het moederbedrijf van Welzorg daarna beterschap beloofd en is het aantal klachten sindsdien sterk afgenomen. De wethouder zei dat Welzorg nu presteert conform de wensen van de gemeente en de gemaakte afspraken.

Raadslid Van Groenigen zei echter dat hij nog steeds veel klachten krijgt, bij voorbeeld over het vervangen van accu's in scootmobiels. Welzorg zou dat niet volgens de afspraken doen, terwijl de gemeente er wel voor betaalt. "Er zijn signalen genoeg dat de dienstverlening nog steeds niet optimaal is", aldus Van Groenigen.

Wethouder Bak was daar verbaasd over. Volgens hem moeten alle mensen die problemen hebben met Welzorg zich niet bij de HAP melden, maar bij de klachtencoördinator van de gemeente.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie