Succesvolle start voor Venneppas

13 maart 2014 om 00:00 Nieuws

Met zestig verkochte passen op de eerste dag lijkt deVenneppas op een successtart af te stevenen. Consumenten kunnen met de nieuwe pas bij veel Vennepse winkeliers profiteren van korting en andere exclusieve voordelen.

De pas is sinds 8 maart voor iedereen te koop bij De Kledinghut en Strikjes en Strepen in het centrum van Nieuw-Vennep. Kosten: 5 euro per kalenderjaar. In ruil daarvoor kunnen Vennepers en consumenten uit omliggende dorpen profiteren van aanbiedingen en acties van Vennepse winkeliers die continue zullen worden gepubliceerd op www.devenneppas.nl en de facebook-pagina (www.facebook.com/devenneppas).

De Venneppas is bedacht door de 22-jarige Venneper Kevin van Vilsteren. Hij hoopt een 'wij-gevoel' te creëren in Nieuw-Vennep door middenstand en dorpelingen dichter bij elkaar te brengen. Van Vilsteren is student aan de Hogeschool van Amsterdam, en combineert het opzetten van de kortingpas met zijn afstudeerproject.

Dinsdagavond gaf Van Vilsteren de winkeliers van Nieuw-Vennep een update over de voortgang van zijn project. Hij heeft de afgelopen maanden hard moeten lobbyen om de Vennepse middenstand voor zijn plan te winnen. De tussenstand staat nu op 42 deelnemende winkeliers.

Volgens Van Vilsteren snijdt het mes aan twee kanten als het om de Venneppas gaat: winkeliers hebben er een gratis platform bij om te adverteren, en consumenten verdienen de investering in de kaart binnen de kortste keren terug als het goed is. Een groot deel van de deelnemers biedt namelijk om te beginnen al 10% procent korting op (delen van) het assortiment aan, zo blijkt. Niet alle winkeliers hebben hun aanbiedingen overigens al online gezet: een aantal denkt op dit moment nog na over de juiste extraatjes om klanten aan Nieuw-Vennep te binden. Van Vilsteren verwacht dat het binnen enkele weken aanbiedingen gaat regenen.

De initiatiefnemer van de Venneppas toonde zich dinsdag in het Trefpunt tevreden over de score van zestig verkochte kaarten op de eerste dag, maar hoopt op nog veel meer succes. Volgens hem is op termijn misschien wel een aantal van 5.000 verkochte passen haalbaar.

De student sport, management & ondernemen maakte dinsdagavond ook bekend wat het goede doel is dat hij met de Venneppas wil gaan steunen; de Venneppas sluit zich aan bij de goede doelen van kringloopwinkel Hebbes. Van iedere verkochte pas gaat vijftig cent naar de kringloopwinkel.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie