Ziggo

4 februari 2016 om 00:00 Nieuws

Op woensdagavond poker ik. De gesprekken tijdens het kaarten gaan overal en nergens over. Zo passeerde laatst het nieuwe sportkanaal van Ziggo de revue.

'Komt vanaf volgend seizoen ook Engels voetbal op', weet een van mijn vrienden te melden.

'Je gelooft toch niet dat dat gratis blijft, hè?' waarschuwt iemand hem. 'Let maar op: ze maken je lekker en dan hangen ze er een abonnement aan vast.'

'Dat zou niet handig zijn', denkt een ander ongevraagd met Ziggo mee. 'Want dan haakt iedereen meteen af. Abonnementen werven is een crime.'

Even is het stil. Aan tafel wordt nu druk nagedacht over het beste verdienmodel voor Ziggo.

'Volgens mij gebruiken ze dat sportkanaal vooral om zoveel mogelijk klanten bij andere kabelbedrijven weg te lokken....', begint een van ons. 

'Precies!' vult iemand hem bijna triomfantelijk aan, 'en als ze die binnen hebben, verhogen ze de kosten van het basispakket gewoon ietsje!' 

We zijn eruit. Ziggo heeft een gouden businessmodel. 

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie