HAP wil meer online dienstverlening buiten kantooruren

29 november 2016 om 00:00 Lokaal nieuws

HOOFDDORP Steeds meer inwoners en ondernemers regelen hun zaken met de gemeente via sociale media als Facebook, Twitter en WhatsApp. Dat gebeurt dan vooral buiten de reguliere kantooruren. De lokale partij HAP wil weten of er ook dan voldoende ondersteuning is online. Raadslid Tim van Essen heeft er schriftelijke vragen over gesteld aan het college van B en W.

De gemeenteraad kreeg eerder dit jaar een brief van het college waarin staat dat de openingstijden van de servicebalies zijn verruimd en ook de digitale dienstverlening sterk is verbeterd. Raadslid Van Essen stelt dat de digitalisering niet stil staat en dat er tegenwoordig een trend is van ruimere openingstijden van webcare-afdelingen bij bedrijven.

De HAP is benieuwd hoe de gemeente daarop inspeelt. Tim van Essen wil daarom weten welke accounts de gemeente gebruikt en wat de online bereikbaarheid is van de webcareteams van de gemeente.

Van Essen vraagt het college ook of het nadenkt over verruiming van de bereikbaarheid van de webcareteams.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie