'Digitale dienstverlening gemeente wél op orde'

15 januari 2018 om 00:00 Lokaal nieuws

HOOFDDORP Wethouder Marjolein Steffens-van de Water heeft vorige week ten stelligste ontkend dat de digitale dienstverlening van de gemeente niet op orde zou zijn. Zij reageerde op een vraag van HAP-raadslid Tim van Essen, die een onderzoek van de groep Wij Verdienen Beter aanhaalde.

Uit dat onderzoek komt de gemeentelijke digitale dienstverlening niet heel positief uit de verf. Zou zouden emails niet binnen zes weken worden beantwoord. Tim van Essen vroeg de mening van het college naar deze bevindingen.

Wethouder Steffens zei 'heel verrast' te zijn door de uitkomst van het onderzoek. Volgens haar zijn de conclusies gebaseerd op twee e-mails die vorig jaar zomer door 'Wij Verdienen Beter' naar de gemeente zijn gestuurd met het verzoek om in te spreken in de gemeenteraad. Deze mailtjes zijn doorgestuurd naar de griffie van de raad.

Op het ene mailtje is binnen twee dagen een antwoord gestuurd. Het andere mailtje is echter zoekgeraakt in het digitale systeem van de gemeente. "We kunnen het gewoon niet vinden", aldus de wethouder.

Steffens benadrukte dat vragen of opmerkingen via social media doorgaans snel worden beantwoord. Via Facebook en Twitter krijgen inwoners doorgaans binnen een uur een reactie en via WhatsApp is de reactietijd meestal een half uur.

Raadslid Van Essen was gerustgesteld door het antwoord van de wethouder. Meestal trekt hij snel aan de bel als de digitale dienstverlening van de gemeente slecht in het nieuws komt.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie