Rabobank ondersteunt cultuur met nieuw sponsorcontract

18 januari 2018 om 00:00 Activiteiten

HOOFDDORP Onlangs ondertekenden Mart Pfeiffer, directievoorzitter bij Rabobank Regio Schiphol en Ron Leegwater, sponsoring en communicatie bij dezelfde bank, het nieuwe sponsorcontract met Het Cultuurgebouw Haarlemmermeer. Schouwburgdirecteur Erik Jobben en relatiemanager Karin Scheepens van Het Cultuurgebouw zijn bijzonder content met deze bijdrage van de lokale Rabobank. Op deze manier kunnen we ook dit jaar met de vier instanties in Het Cultuurgebouw een aantal extra activiteiten organiseren voor de inwoners van Haarlemmermeer en omgeving.

Een goed voorbeeld uit het sponsorcontract is het structurele partnerschap van Rabobank Regio Schiphol met schouwburg De Meerse. "Het jaar 2018 markeert het 25-jarig jubileum van de schouwburg, én ook die van onze samenwerking. Om die reden zullen wij het komende jaar onze warme band op feestelijke wijze vieren met bijzondere culturele activiteiten", aldus Pfeiffer. Ook steunt Rabobank het jaarlijkse Mediafestival. Nog nooit hebben kinderen zoveel krachtige en goedkope middelen tot hun beschikking gehad om zelf media te produceren en met elkaar te communiceren. Tijdens dit festival verkennen leerlingen de creatieve mogelijkheden van media en ontwikkelen ze een kritische blik door middel van workshops, films, discussie en masterclasses. Tevens sponsort de bank de activiteiten in de Kinderboekenweek. Deze ondersteuning heeft met name als doel om de Kinderboekenweek uit te laten groeien tot een groots Kinderfestival met boeken, schrijvers, voorleessessies en workshops gericht op leesvaardigheid en leesbevordering. Het Kinderfestival is voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar.

Juist met deze activiteiten komt de inzet van de vier instanties gezamenlijk goed tot zijn recht; schouwburg De Meerse, Pier K, Poppodium Duycker en de Bibliotheek Haarlemmermeer zijn op deze manier steeds meer één geheel. De Rabobank is hierin een mooie verbindende factor die deze activiteiten en samenwerking mede mogelijk maakt. Via sponsoring zoekt de bank immers verbinding met klanten en de lokale maatschappij.

Foto-onderschrift (v.l.n.r.) Erik Jobben, Mart Pfeiffer, Ron Leegwater en Karin Scheepens tekenen het sponsorcontract tussen Rabobank en Het Cultuurgebouw.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie