Itamar en Dennis tijdens een van hun filmpjes
Itamar en Dennis tijdens een van hun filmpjes Screenshot

Beertenders Itamar en Dennis stappen in entertainmentwereld

31 maart 2021 om 13:59 Overig

HOOFDDORP Aan een televisie-carrière denkt hij nog niet, maar Itamar Vos is wel zeer enthousiast over het opnemen van filmpjes over bijzondere bieren. De oprichter van The Beertenders wil een nieuwe markt aanboren via The Beertenders Beerbox, waarin kijkers kunnen proeven waarover Itamar en zijn compagnon Dennis van Veen op het scherm vertellen.

Het idee is geboren, door, hoe kan ook anders, de coronacrisis. “Wij zijn een bierbureau dat zich bezighoudt met het verzorgen van bierproeverijen, bieradvies en horecatrainingen. Ook waren wij van plan om verschillende bier-events te organiseren in Hoofddorp in 2020”, zegt de 26-jarige ondernemer. “Deze activiteiten konden niet doorgaan. Wij hebben wat online proeverijen verzorgd en zo is het idee ontstaan van ons nieuwe concept: The Beertenders Beerbox. Een maandelijkse bierproeverij ‘on demand’ met vijf speciale bieren. Per bier is er een bijgevoegde video opgenomen waarin wij een volledige bierproeverij geven, die je kunt doen wanneer het de kijker uitkomt. Anders dus dan de livestreams waarbij je op een bepaald tijdstip moet aanschuiven. Zie ons op dit gebied als Netflix. Je kan de hele serie in een avond kijken, maar ook uitsmeren over de week.” .”

Mede dankzij een kennis met een opnamestudio kunnen beide sommeliers in een professionele omgeving hun eerste stappen zetten in de entertainmentwereld. “Dat is nog een hele uitdaging,” merkte Itamar. “Alleen het neerzetten van een goede achtergrond kost al een uur. Daarna moet je uiteraard zorgen goed de camera in te kijken, we draaien met twee camera’s.”

“Tevreden? Ik ben altijd behoorlijk kritisch. We nemen dit in één keer op, dat maakt het levendig, maar ook moeilijk. Tijdens een proeverij hoor ik mezelf nog wel eens dingen roepen waarvan ik denk: wat zeg je nu? Dat kan je vervolgens nog rechtzetten. In deze uitzendingen moet het in een keer staan. Alles moet kloppen. We gaan daarom nog meer structuur aanbrengen. Gelukkig krijgen we veel positieve reacties uit onze werkomgeving.”

Aan de kennis en spontaniteit zal het niet liggen. Itamar en Dennis brengen een ontspannend programma, met leuke informatie. Voorlopig beperkt het kijkerspubliek zich tot een kleine groep van abonnees en mensen die één keer een pakket kopen. “Ons eerste doel is 100 tot 150 pakketten. Dat kan de leverancier makkelijk aan. Wie weet hoe dit uitpakt. Ook na de coronacrisis kan deze vorm van kennis overdragen van speciaal bier een doelgroep hebben. Misschien gaan we via een openbaar kanaal van YouTube werken.” En dan lachend: “Maar ik zie een programma op televisie ook wel zitten. Geef ons maar een plekje na Jinek!”

De introvideo is te zien via https://youtu.be/3QQpI-9X3HM. Meer informatie op thebeertenders.nl.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie