Scope maakt zich op voor 'klant van de toekomst'

2 oktober 2012 om 00:00 Ondernemend

HOOFDDORP - Scope, gespecialiseerd in CRM (vrij vertaald: een digitaal klanteninformatiesysteem) is klaar voor een volgend jubileum en klaar voor de klant van de toekomst. Dat is wel duidelijk geworden tijdens een feestelijke bijeenkomst in het nieuwe gebouw van Fox Theater in Hoofddorp. Vooral manager sales Bas van der Veer schetste op inspirerende wijze hoe Scope was, nu is en gaat worden. Een beeld dat begon met de contactpersoon op een vaste werkplek, ergens op kantoor, die met een koffer vol informatie een klant bezocht. Vandaar naar de situatie nu met een meer flexibele werkplek en digitale hulpmiddelen als mobiel en computer. Om vervolgens het beeld te schetsen voor de nabije toekomst. Vol met computergemak, sociale media, thuiswerken, gekoppelde applicaties, en snelheid.

"Het draait straks niet alleen maar om een goed product, maar ook om een goed gevoel bij het hetgeen je aanbiedt. Jij bepaalt niet langer het tempo, maar je bent als Scope-medewerker deel van een groot netwerk. Geen baan van 8 tot 17, maar 24 uur per dag, 7 dagen in de week.''

Dat vraagt, zo maakte hij vervolgens duidelijk, om een mentaliteitsverandering e n om nieuwe technologie. Die is al onderweg, aldus de manager sales, want Scope komt met iScope. Een voor de mobiel aangepast programma dat biedt waar de klant om vraagt: duidelijkheid, inzichtelijkheid en een koppeling van diverse informatiestromen.

"Emotie, betrokkenheid en aandacht gaan een steeds belangrijkere plaats innemen in het verkoopproces. De klant wordt deel van een familie. Hierin speelt Social Media een grote rol.''

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie