Afbeelding
Afbeelding van Marie via Pixabay

Waarom online aanwezig zijn ook voor horecazaken onmisbaar is

25 november 2022 om 10:59 Partnercontent

‘Even checken waar we hier iets lekkers kunnen eten’, gegarandeerd heb je deze zin al vaak uitgesproken op vakantie, citytrip of op verplaatsing voor je werk. En wanneer is de laatste keer dat jij in het restaurant géén foto nam?

Lokale seo

Een essentiële stap?  Je Google My Business pagina activeren. Dankzij deze pagina word je gevonden in de zoekresultaten op Google. Belangrijk, want zo kunnen potentiële klanten en mensen die in de buurt zijn je restaurant vinden. De businesspagina maakt het voor bezoekers mogelijk om reviews te geven die doorslaggevend kunnen zijn bij de keuze in restaurant. We raden je ook altijd aan te reageren op reviews, of ze nu positief of negatief zijn, een antwoord op een review is alleen maar beleefd en vriendelijk. Negatieve reviews verdienen in die mate wel wat meer aandacht. Verliep de service niet lekker? Kun je voor online reserveringen beter voor Belgische gasten Bancontact aanvragen? Was er een probleem met het eten? Foutjes kunnen gebeuren en negatieve ervaringen zullen altijd voorkomen, het is maar de manier waarop je ermee omgaat dat de doorslag zal geven. Is een kortingsbon op zijn plaats? Een excuus of enkel begrip? Doe wat je moet doen om de situatie recht te zetten en je zult zien dat de situatie een stuk minder erg lijkt mits de juiste compensatie. Gebruik een negatieve review als een leermoment. Kan het inderdaad beter?

Instagramable

Ergens lekker gegeten? Dan wil je dat delen, en delen gaat tegenwoordig via de socials. Het is je broodnodige mond-tot-mondreclame. Het is een extra reden om je borden ‘picture worthy’ de keuken uit te sturen en ervoor te zorgen dat je zaak er tiptop uitziet. Het oog wil namelijk ook wat. In de eerste plaats natuurlijk voor je klant, maar hou toch in het achterhoofd dat waarschijnlijk een hele hoop potentiële klanten meekijken. Want eens je hebt gevonden waar je wil eten, check je misschien toch wel even gauw de instagram om een beeld te krijgen van de sfeer van het restaurant.  

Website en webshop

Sommige horecazaken kiezen voor een simpele website waar je simpelweg het adres en wat foto’s vindt. Een website is dé uitgelezen plek om dieper in te gaan op jouw verhaal, wat maakt jouw zaak uniek? People love a good story en hier heb jij de kans om dat van jou te vertellen. Naast een website kan je ook een webshop sectie toevoegen. Handig voor online bestellen van gerechten kan voor delivery of take-out. Of misschien verkoop je ook wel merchandise? Of kwaliteitsproducten? Het kan allemaal. Hoe laat je je klanten betalen? Voor het opzetten van je webshop ga je waarschijnlijk een samenwerking aan met een Payment service provider Nederland en kunnen webshopbouwers je helpen in je keuzes.  

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie