Het filmpje van een minuut schetst de hoofdrolspeler Nina-Lotte die bloemen inkoopt bij een kweker en op een bakfiets bezorgt bij een boerin, een kleuter, een dienstmeid en een boer. Op het laatst springen geiten op de bak, waardoor die kiepert. Alles is opgenomen in het zwart-wit. Maar steeds als de bloemen worden overhandigd, ontstaat er kleurbeeld. Tussendoor zijn er beeldvullende teksten te lezen en het geheel wordt ondersteund door vrolijk jazzdeuntje uit vervlogen tijden.

Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop: "De jury was meteen fan van deze video. Nina-Lotte heeft op humoristische wijze laten zien hoe bloemen mensen een goed gevoel bezorgen. Dat ze daarin de link maakte naar ons aanstaande 100-jarig jubileum is ontzettend scherp."

"We hebben het helemaal zelf gemaakt", zegt Nina-Lotte trots. "De prijsvraag van Fleurop was: laat zien hoe bloemen mensen een goed gevoel geven. Daarop zijn we met familie en personeel gaan brainstormen. Omdat de hoofdprijs een elektrische bakfiets is, wilden een ouderwetse bakfiets gebruiken. Mede dankzij mijn vriend Rick en medewerkster Esmeralda kwamen we op het idee van het bloemen bezorgen in vervlogen tijden. Verder wilden we er dieren en kinderen in. Die doen het altijd goed."

De filmcrew ging enthousiast aan de slag. Als locatie werd de boerderij van de ouders van Nina-Lotte aan de Rijnlanderweg in Nieuw-Vennep gekozen. De cast werd uit de familie geplukt: tante Rina, nichtje Carmen, vader Martin, zus Anne-Claire en vriend Rick. Leuk is dat na het ontvangen van zijn bos bloemen te lezen is: 'Een prachtig bouquet! Krijg ik u erbij?'

"We hebben enorm veel lol gehad", blikt de producent terug. "Om te beginnen liepen we rond in oude kostuums, Mijn vriend had een best rare broek aan. Ook hield hij de riek helemaal verkeerd vast. Mijn zus Anne-Claire moest in het schuurtje naar boven klimmen, het zat daar vol spinnenwebben. Heel grappig was ook dat de geiten uit de kar vielen."

"Na een halve zondag opnemen hadden we uur bruikbare film. Gewoon geschoten met een iPhone XS. Rick had als cameraman nog wel een stabilisator aangeschaft, verder niet. Het meeste werk zat eigenlijk nog in het monteren, want de inzending mocht slechts één minuut duren. We waren uiteindelijk heel tevreden over het resultaat. Of er nog acteertalent tussen zit? Mijn nichtje speelde haar rol erg goed, en haar moeder had maar één take nodig voor haar scene."

Fleurop heeft nog niet aangegeven '1921' eventueel te gebruiken voor de reclame-campagne voor het 100-jarig bestaan. “Dit zouden we graag willen, ” zegt Anne-Fleur. Kortom: Hollywood lonkt? "Wie weet kunnen nog eens iets in deze richting doen," lacht Nina-Lotte. "We hebben veel complimenten gekregen. Sommige mensen beweerden dat het niet door ons gemaakt kón zijn. Het is dan ook ons eerste filmpje. Ik ben er heel blij mee en eigenlijk past dit allemaal wel bij mij. Als bloemist moet je ook heel creatief zijn."