Connexxion wil mening reizigers

29 april 2010 om 00:00 Nieuws

HAARLEMMERMEER - Voor Connexxion staat de mening van de reiziger centraal. Regelmatig onderzoekt zij daarom wat er onder reizigers leeft, hoe deze het openbaar vervoer ervaren en welke verbeteringen zij wensen. Jaarlijks doet Connexxion hiervoor on-line onderzoek via een internetpanel. Daarnaast worden regelmatig klantenpanels ingezet in de regio’s waar Connexxion het openbaar vervoer verzorgt, de zogeheten ‘concessiegebieden’. In mei onderzoekt Connexxion via klantenpanels de ervaringen van reizigers in onder andere Amstelland-Meerlanden en van klanten die met lijn 300/310 van de Zuidtangent reizen.

De klantenpanels bestaan uit groepen van zes tot twaalf reizigers. Via een groepsdiscussie geven zij hun mening over zaken als de dienstregeling, kaartsoorten, zitplaatsen, sfeer en klantvriendelijkheid van de chauffeur. De groepsdiscussies worden geleid door een onafhankelijk bureau. Naast de reizigers zijn hierbij vertegenwoordigers van de opdrachtgever (provincie of stadsbestuur) en Connexxion aanwezig.

Doel van het onderzoek is het openbaar vervoer in de desbetreffende regio’s verder te verbeteren. Zo kan nog beter worden ingespeeld op de wensen en behoeften van de reiziger. De klantenpanels Amstelland-Meerlanden komen dinsdag 18 mei bijeen en die voor de Zuidtangent op woensdag 19 mei.

Reizigers die interesse hebben, kunnen zich tot 6 mei aanmelden via klantenpanel.ks@connexxion.nl of (0900) 266 63 99. De panels zijn van 17 tot 20.30 uur in de plaatsen Amstelveen (Zuidtangentpanel) en Hoofddorp (Amstelland-Meerlandenpanel). Deelnemers krijgen een geringe vergoeding.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie