Kerstwens voor Make-A-Wish

8 december 2016 om 00:00 Nieuws

Een kerstgroet in een ugly Christmas sweater? Of de beste wensen met een kerstmuts op het hoofd? Met de vandaag gelanceerde Make A Wish Challenge slaan deelnemers twee vliegen in één klap: ze verspreiden online een vrolijke videoboodschap én ze dragen bij aan het goede doel: Make-A-Wish Nederland. Ook Hoofddorp doet mee!

De Make A Wish Challenge bestaat uit een korte video waarin deelnemers hun wensen uitspreken voor 2017. Deze video plaatsen ze op Facebook of Instagram met als hashtag #makeAwishChallenge. Vervolgens worden twee vrienden uitgedaagd om hetzelfde te doen. De wens mag overal over gaan, maar er is één voorwaarde.

Outfit

"Je moet 'm uitspreken in een outfit dat past bij het thema Kerst," zegt Jelle van Dijk, eigenaar van VRcards, initiatiefnemer van de challenge. Van Dijk hoopt met de actie niet alleen bij te dragen aan naamsbekendheid voor het goede doel, maar ook een positieve boodschap te verspreiden. "In een wereld die steeds individualistischer wordt, zijn warme woorden meer welkom dan ooit."

De start-up VRcards maakt deel uit van Serious Game Media, een seriousgamingbedrijf in Bergschenhoek. Het bedrijf, dat zich specialiseert in virtual reality, zet zich ook op een andere manier in voor Make-A-Wish Nederland. De volledige winst van alle verkochte VR-kerstkaarten gaat dit jaar naar deze stichting. "Wij zetten onze VR-gelukwensen in om de ultieme wensen van zieke kinderen te laten uitkomen," zegt Van Dijk.

Kerstwereld

De VR-kerstkaart is per gebruiker te personaliseren. Het presentje bestaat uit een cardboard bril en een te downloaden app. Op www.vrcards.nl kan de verzender eigen foto's en een persoonlijke boodschap toevoegen. Degene die de kaart ontvangt, wordt na het downloaden van de app ondergedompeld in een verrassende 3D-kerstwereld.

Make-A-Wish Nederland is een zelfstandige Nederlandse stichting (opgericht in 1989) uit Woerden. De stichting maakt deel uit van Make-A-Wish Foundation International, een organisatie waarbij 37 Make-A-Wish-organisaties zijn aangesloten. Het doel van Make-A-Wish Foundation International is 'de allerliefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte' te vervullen.

Over VRcards

De Nederlandse start-up VRcards maakt deel uit van Serious Game Media, een seriousgamingbedrijf in het Zuid-Hollandse Bergschenhoek. SGM ontwikkelt onder meer gameconcepten en valt onder de Artihove Group, een groep bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in creativiteit, spiritualiteit en IT.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie