Raad steekt hand in eigen boezem inzake Focus Klant!

8 juli 2010 om 00:00 Nieuws

HOOFDDORP - De gemeenteraad heeft vorige week in het debat over het onderzoeksrapport van de Rekenkamercommissie over de gemeentelijke reorganisatie Focus Klant! de hand in eigen boezem gestoken. De conclusie van veel raadsfracties was dat de politiek bij grote gemeentelijke projecten veel meer moet sturen.

De Rekenkamer heeft een uiterst kritisch rapport uitgebracht over Focus Klant! Eén van de conclusies is dat de gemeenteraad tekort geschoten is. De politieke partijen waren het daar vorige week in meerderheid mee eens. “Als raad hadden we er meer bovenop moeten zitten”, zo zei fractievoorzitter Els Berk van GroenLinks. “Het college heeft teveel speelruimte gekregen.”

Een andere harde conclusie uit het rapport is dat een belangrijk doel, een betere service aan de burger, niet is gehaald. Inwoners hebben de gemeente het rapportcijfer 7,5 gegeven voor haar dienstverlening. De opvatting is dat dit veel hoger kan en moet. Haarlemmermeer streeft er nog steeds naar om de beste servicegemeente van Nederland te worden.

De wethouder voor Bedrijfsvoering, CDA’er Steffe Bak, gaf toe dat er nog veel verbeterd moet worden op het gebied van dienstverlening. Hij zegde toe nog voor het eind van het jaar met concrete voorstellen te komen.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie