Specsavers Hoofddorp en Diabetes Fonds zetten samen in voor gezonde ogen

31 augustus 2017 om 00:00 Lokaal nieuws

Oogappel-campagne maakt consument bewust van oogproblemen door diabetes 

Hoofddorp, 31 augustus 2017 - Ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en hier komen  elke week 1.200 personen bij. Wat veel mensen niet weten is dat achteruitgang in het zicht één van  de meest voorkomende complicaties is van diabetes, zelfs als je je nog van geen kwaad bewust 

bent. Diabetes is dan ook een grote veroorzaker van blindheid. Om inwoners uit Amstelveen 

bewust te maken van de relatie tussen diabetes en oogproblemen, organiseren Specsavers 

Amstelveen en Diabetes Fonds een actieweek. 

Wie de Specsavers-winkel van 4 tot en met 9 september bezoekt, komt op een ludieke manier in 

aanraking met de impact van gezonde voeding op het voorkomen van diabetes type 2. Dit type 

diabetes komt namelijk het vaakst voor. In de winkel worden eetbare 'Oogappels' en ansichtkaarten 

met informatie uitgedeeld. De bedrukte appels staan symbool voor een gezonde levensstijl in relatie 

tot je meest dierbare bezit: je ogen. Inwoners uit Amstelveen kunnen hun eigen Oogappel nomineren 

en maken op die manier kans op een reischeque van €500. 

Nomineer jouw #Oogappel en win een reischeque van €500!

Hoe werkt het?  

? Haal een Oogappel op in een van de winkels van 

Specsavers (op = op) 

? Maak samen met de persoon die jij als jouw Oogappel 

beschouwt een mooie foto. Wees creatief en gebruik 

de appel uit de winkel (of een eigen appel) bij de foto. 

? Je kiest zelf wie jouw Oogappel is, dit kan bijvoorbeeld 

je partner, vader, dochter, goede vriend of collega 

zijn. 

? Plaats tussen 4 en 11 september de foto op Facebook 

of Instagram o.v.v. #oogappel, @specsaversnederland 

en @diabetesfonds

? Maak samen met je Oogappel kans op een reischeque 

van €500! 

? De winnaar wordt op 13 september bekend gemaakt.

www.specsavers.nl/diabetesfonds 

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie