Specsavers Hoofddorp en Diabetes Fonds zetten samen in voor gezonde ogen
31 augustus 2017 om 00:00 Lokaal nieuwsOogappel-campagne maakt consument bewust van oogproblemen door diabetes
Hoofddorp, 31 augustus 2017 - Ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en hier komen elke week 1.200 personen bij. Wat veel mensen niet weten is dat achteruitgang in het zicht één van de meest voorkomende complicaties is van diabetes, zelfs als je je nog van geen kwaad bewust
bent. Diabetes is dan ook een grote veroorzaker van blindheid. Om inwoners uit Amstelveen
bewust te maken van de relatie tussen diabetes en oogproblemen, organiseren Specsavers
Amstelveen en Diabetes Fonds een actieweek.
Wie de Specsavers-winkel van 4 tot en met 9 september bezoekt, komt op een ludieke manier in
aanraking met de impact van gezonde voeding op het voorkomen van diabetes type 2. Dit type
diabetes komt namelijk het vaakst voor. In de winkel worden eetbare 'Oogappels' en ansichtkaarten
met informatie uitgedeeld. De bedrukte appels staan symbool voor een gezonde levensstijl in relatie
tot je meest dierbare bezit: je ogen. Inwoners uit Amstelveen kunnen hun eigen Oogappel nomineren
en maken op die manier kans op een reischeque van €500.
Nomineer jouw #Oogappel en win een reischeque van €500!
Hoe werkt het?
? Haal een Oogappel op in een van de winkels van
Specsavers (op = op)
? Maak samen met de persoon die jij als jouw Oogappel
beschouwt een mooie foto. Wees creatief en gebruik
de appel uit de winkel (of een eigen appel) bij de foto.
? Je kiest zelf wie jouw Oogappel is, dit kan bijvoorbeeld
je partner, vader, dochter, goede vriend of collega
zijn.
? Plaats tussen 4 en 11 september de foto op Facebook
of Instagram o.v.v. #oogappel, @specsaversnederland
en @diabetesfonds
? Maak samen met je Oogappel kans op een reischeque
van €500!
? De winnaar wordt op 13 september bekend gemaakt.
www.specsavers.nl/diabetesfonds