Zo gaat Every.Deli er straks uitzien, een versplein voor de Albert Hein.
Zo gaat Every.Deli er straks uitzien, een versplein voor de Albert Hein. PR

Vier Meren wacht een complete herindeling

Winkels

HOOFDDORP 'Mensen helpen hun dagelijks leven gemakkelijker en leuker maken', dat is het doel van Wereldhave bij de transformatie van winkelcentrum Vier Meren. Een project wat zo'n jaar in beslag gaat nemen. 

"Winkelend publiek zal daar overigens niet veel van merken", aldus Rik Janssen, manager marketing and communication bij Wereldhave. "Het wordt een gefaseerde verbouwing, maar daardoor duurt deze wel iets langer."

Uit een uitgebreide klantonderzoek heeft de eigenaar van Vier Meren vier zogenaamde 'behoeftedomeinen' afgeleid. Deze klantbehoeften die zijn uitgewerkt in een blueprint voor een vernieuwd winkelcentrum: basics en boodschappen, genieten van het leven, (zelf) expressie en gezondheid & welzijn.

"Zo gaan we of zijn we al in gesprek met huidige huurders om te kijken of deze voldoen aan deze klantbehoefte. Ook met nieuwe potentiële huurders worden op dit moment gesprekken gevoerd. Inwoners in en rondom Hoofddorp verdienen bovengemiddeld, met de komst Hyde Park zal dit alleen maar toenemen."

Wereldhave streeft ernaar dat consumenten die hun Full Service Center bezoeken daar alles aantreffen wat zij in hun dagelijks leven nodig hebben, leuk vinden en belangrijk vinden.


Een smallere passage moet straks meer winkelend publiek trekken. - PR

[VERANDERING] Zoals gezegd gaat het winkelcentrum flink op de schop. Zo gaat de ingang bij Mango en Lincherie weg en wordt deze verplaatst naar de plek waar Shabu Shabu nu zit. Vanaf het Van Stamplein worden bezoekers verleid om straks via de vernieuwde en verbrede ingang de passage te bezoeken. Verder wordt de passage versmald tot zo'n 7,5 meter. "Dit betekent niet dat er meer winkeloppervlakte gaat komen, maar het is uiteraard wel zo dat een aantal winkels meer vloeroppervlakte gaat krijgen." De donkere tegels verdwijnen en vervangen door lichte tegels. Hierdoor krijgt de passage frisse aanblik.

De lift die nu naast de grote trap naar Albert Hein en de parkeergarage staat, krijgt een plek in de gevel bij Blokker. De trap wordt een stuk smaller, met deze gewonnen ruimte is er plek voor Every.Deli. Een 'versstraat' waar bezoekers terecht kunnen voor een snel broodje of een verse juice of smoothie. 

Verder is Wereldhave op zoek naar partners op het gebied van sport en gezondheid. Een Sportdomein, zoals zij dat zelf noemen. Deze krijgt een permanente ingang aan de buitenkant van het winkelcentrum zodat dat het zeven dagen per week toegankelijk is. "Denk hierbij aan een sportschool en entertainment."

Ook wordt er een plek gecreëerd voor een 'The Point'. Hier kunnen consumenten pakketten ophalen en terugbrengen, pinnen, hun OV-chipkaart opladen en noem maar op. "Hier komen ook de openbare toiletten. In de huidige situatie ontbreken deze en is dit een van de meest gehoorde klachten van het winkelend publiek."

Verder wordt de horeca onder de loep genomen. Ziet er wel de juiste horeca? Volgens Wereldhave is er een hogere kwaliteit nodig, zeker met de komst van consumenten die straks komen wonen in Hyde Park. "Tevens gaan we branches clusteren. Denk aan Every.Deli, maar ook andere horeca moet een centrale plek gaan krijgen." 

[MEDIA MARKT] De grote elektronicazaak, die nu flink wat vierkante meters afneemt, heeft het huurcontract opgezegd. "Maar na het horen van onze plannen zijn ze toch weer geïnteresseerd geraakt en zijn we met elkaar in gesprek. Net zoals we met vele andere 'nieuwe' partijen in gesprek zijn." 

Met de transformatie van Vier Meren naar Full Service Center is Wereldhave ervan overtuigd een antwoord te hebben op de vraag hoe een winkelcentrum er in toekomst uit moet zien.

advertentie