Jongeren bij Hoofddorp on Ice drinken Levelsz.
Jongeren bij Hoofddorp on Ice drinken Levelsz. Jan Aukus

Hoofddorps lifestyle frisdrank Levelsz gaat de wereld veroveren

16 november 2019 om 10:02 -

HOOFDDORP Een ondernemend Hoofddorps trio wil met lifestyle frisdrank Levelsz de wereld veroveren. "Een gezond alternatief voor de energiedrankjes die onze jeugd drinkt."

Volgens Nico Post en Monique Post-Wolff is de tijd rijp voor een cool en hip drankje dat zorgt voor focus en energie, én gezond is. Samen met partner Maurice Moll hebben ze jaren gewerkt aan een product dat in de supermarkt een plek moet veroveren naast de rekken vol blikjes Red Bull, Monster Energy en Bullit.

"We zien een enorm gat op dit gebied, terwijl er wel vraag is," verklaart Monique. Samen met Nico heeft ze twee zoons van 17 en 19 jaar. "De doelgroep. We hebben ze en hun vrienden te vaak energiedrankjes zien drinken. Soms zag je kinderen van 12 op een feestje al naar energiedrankjes grijpen. Ze zitten barstensvol suiker, cafeïne en taurine. Dat wil je toch niet als ouder. En de jeugd wordt daar gelukkig ook steeds bewuster van.”

De twee ondernemers, die een bedrijf hebben in mystery shoppen, besloten aan een nieuw concept te werken. Nico: "We zijn in zee gegaan met het wereldwijd opererende bedrijf Dohler dat veel kennis heeft op dit gebied en zelfvoorzienend is. Ze kunnen kwaliteit bieden en de smaak constant houden."

"We hebben een drankje ontwikkeld op basis van cranberry en granaatappel met toegevoegd moringa, olijfboomblad, calcium, magnesium en vitamine B6. Rode chili zorgt daarbij voor een lichte prikkel. Het is gezond en lekker, maar zorgt ook voor een prettig gevoel en is focus verhogend. Je wordt er helder van. Één blikje bevat maar 4 calorieën en er zit geen suiker in. Ouders zullen blij verrast zijn als ze de ingrediënten op de achterkant bekijken."

Om de jeugd te interesseren heeft het blikje een cool-imago met paars en goud als hoofdkleuren. Het drankje zelf is lichtrood. "Gericht op de look en feel van de gamende jeugd," voegt Monique toe. "Levelsz ziet eruit als een energydrink maar dat is het dus niet."

De volgende stap is om Levelsz Beta Drink, zoals de volledige naam is, op de markt te zetten voor een prijs van 1.25 euro (supermarkt) en rond de 2.20 euro in de horeca. "We hebben geen miljoenbudgetten voor promotie," berekent Nico. "We proberen rustig te bouwen, niet via peperdure tv-campagnes. Maar we gaan wel influencers inzetten, zoals een professionele e-gamefootballer en gamende youtuber . Verder doen we promotieacties bij bijvoorbeeld game-events, en we gebruiken social media. Overigens gaan we ook naar het bedrijfsleven om te kijken wat we voor hen kunnen betekenen tijdens nachtdiensten. Want ook daar worden veel energie drankjes gedronken."

De ambitie spat er af bij de initiatiefnemers. "De overheid en gezondheidszorg willen van energiedrankjes af. Wij gaan daar aan bijdragen. Wij zijn afgelopen week begonnen op Hoofddorp on Ice, waar kortingsbonnen werden uitgedeeld. Vervolgens komen lokale supermarkten aan bod, de horeca, en langzaam maar zeker moet Nederland worden veroverd. Het zou heel waardevol en mooi zijn als vervolgens de hele wereld aan Levelsz gaat."

Eric Hoenson

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie