Afbeelding
Foto: Unsplash

Waarom investeren in SEO een goed idee is

30 januari 2023 om 00:00 Partnercontent

Het investeren in SEO levert veel op voor je bedrijf. Je kunt het zien als het investeren in je fysieke winkel. Doordat je je winkel steeds verbeterd wordt hij populairder en krijgt meer klanten. Ook als je via een webshop of website verkoopt dan is het belangrijk dat alles op orde is. Je website wordt zo beter gevonden. Wil je weten wat investeren in SEO je nog meer oplevert? Lees dan snel verder. 

Meer verkeer

Een SEO geoptimaliseerde website zorgt voor meer verkeer. Zorg ervoor dat je producten of diensten gevonden worden op de juiste zoektermen en je kunt meer bezoekers verwachten op je website. Zorg er wel voor dat de zoektermen waar je op gevonden wordt relevant zijn en goed aansluiten bij wat je te bieden hebt.

Hogere ranking

Investeren in SEO levert je een hogere positie op in Google. Door aan linkbuilding te doen zal je website meer autoriteit in Google krijgen en dus hoger gepositioneerd worden. Dit komt doordat er meer websites naar jouw website linken. Het is wel belangrijk dat het hier gaat om relevante websites met veel verkeer. Zomaar een linkje op een willekeurige website laten plaatsen werkt niet.

Langdurig resultaat

In tegenstelling tot adverteren zorgt investeren in SEO voor een langdurig resultaat. Stop je met adverteren dan komen er geen bezoekers meer naar je website, omdat je advertenties niet meer getoond worden. SEO-optimalisatie zorgt ervoor dat je pagina beter wordt gevonden in de organische resultaten. Is een pagina eenmaal hoog geïndexeerd dan zorgt deze voor een constante stroom aan bezoekers op je website. 

De meeste mensen klikken op organische resultaten

Nog een reden om te investeren in SEO. Mensen zijn eerder geneigd om op organische resultaten te klikken. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 75% van de mensen eerder geneigd is om op een van de eerste organische resultaten in Google te klikken. Slechts 25% van de mensen klikt op de advertenties.

SEO uitbesteden of zelf doen?

Je vraagt je misschien af of het mogelijk is om SEO zelf uit te voeren of dat je beter een specialist in kunt huren. Er komen veel aspecten bij SEO kijken en het is belangrijk om een duidelijke doelstelling te hebben. Wil je het beste resultaat dan is SEO uitbesteden het advies. SEO specialisten hebben veel ervaring en weten precies wat wel en niet werkt. Hierdoor zie je sneller resultaat.

Wat komt er allemaal kijken bij het optimaliseren van een website?

Grofweg zijn er drie onderdelen bij SEO. Techniek, content en autoriteit. Content richt zich op het optimaliseren van de teksten en afbeeldingen op je website. Techniek richt zich op zaken zoals de websitesnelheid en de structuur van de URL’s. Autoriteit richt zich op externe links en linkbuilding. 

Technische SEO

Technische SEO kun je zien als het fundament van je website. Een goed gestructureerde website zorgt ervoor dat Google je website beter kan indexeren. Daarnaast is een website met een goede structuur makkelijker in gebruik voor je bezoekers. Door te zorgen voor een duidelijker URL-structuur weet Google waar je pagina over gaat. Met het bestand robots.txt geef je instructies aan zoekmachines welke pagina’s wel en niet mogen worden gecrawld. Een sitemap is een overzicht van alle webpagina’s van je website. Door een sitemap aan je website toe te voegen kan Google je pagina’s sneller indexeren. 

Content

Ook het optimaliseren van je content zorgt ervoor dat je website beter gevonden wordt op het internet. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken in de tekst, de titel en de meta description worden je pagina’s beter gevonden door de juiste doelgroep. Ook het beginnen van een blog waarop je handige tips deelt die te maken hebben met jouw product of dienst kun je beter zichtbaar worden onder de juiste doelgroep.

Autoriteit

Content en techniek zijn niet de enige factoren die meetellen om je website beter vindbaar te maken. Ook autoriteit speelt mee. Hoe ouder je domein, hoe meer waarde Google er bijvoorbeeld aan toekent. Dat geldt ook voor het aantal relevante websites dat naar jouw domein linkt. Je kunt hier deels invloed op hebben door middel van linkbuilding. Ook door het schrijven van kwalitatieve content kun je meer autoriteit krijgen. Kwalitatieve content trekt namelijk links aan. Schrijf je unieke en goed

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie