Jelle:
Jelle: "De corona crisis heeft veel van ons gevraagd." Ton Dijkstra
Horeca

Jelle Hoenderdos (Nozem) blikt terug en kijkt vooruit op roerige periode van lockdown

14 juni 2021 om 18:00 Zakelijk

HAARLEMMERMEER Voor veel eigenaren waren de afgelopen maanden door de horecasluiting zwaarder dan ze hadden gedacht. Er werd van alles van stal gehaald om het hoofd boven water te houden. Van drive-inn tot de inmiddels bekende afhaalboxen.

De redactie is bij een aantal horeca-ondernemers langs geweest om hun verhaal te horen. De komende dagen zullen wij deze verhalen op HCnieuws.nl en Witte Weekblad Nieuw-Vennep publiceren. Hieronder het artikel met daarin het verhaal van Nozem aan de Concourslaan in Hoofddorp.

“We gingen gelijk druk in de weer met het bezorgen van onze gerechten”

Van Nozem aan de Concourslaan, midden in het centrum van Hoofddorp, heeft de coronacrisis vanzelfsprekend veel gevraagd. “Na tijdens de eerste lockdown tien weken noodgedwongen dicht te zijn geweest, hadden we de hoop dat de situatie zou verbeteren”, begint Jelle Hoenderdos zijn verhaal. “Echter kwam in oktober de tweede golf over ons heen waarin we opnieuw de deuren moesten sluiten, ditmaal voor een veel langere tijd.”

Een tijd die constant erg onzeker en negatief leek, vooral omdat er maar geen licht aan het einde van de tunnel leek te zijn. De situatie lijkt nu veranderd te zijn, de cijfers gaan naar beneden, meer en meer mensen worden gevaccineerd en er worden concrete datums genoemd waarop we van de maatregelen af zullen zijn. “Dat geeft hoop en veel goede energie om weer lekker te gaan ondernemen en gasten te ontvangen.”

Door de sluiting werd er gevraagd om creatief na te denken over hoe toch enigszins door te kunnen draaien. “Al zijn je opties natuurlijk beperkt. Uiteraard gingen we gelijk druk in de weer met het bezorgen van onze gerechten. Dit bleek goed te bevallen en we kregen het hierbij lekker druk. Zo hadden we het ook mogelijk gemaakt om onze bekende chateaubriand voor thuis te bestellen.”

Vooral deze optie bleek erg in de smaak te vallen bij de klanten van Nozem. Hierdoor hebben zij tijdens de crisis ook veel nieuwe mensen weten te bereiken. “Klanten die eigenlijk nog nooit bij ons in het restaurant waren geweest. Voor speciale feestdagen, zoals Kerst en Valentijn, hadden we mooie thuiskookmenu’s opgesteld inclusief handige bereidingsvideo’s. Organisatorisch een hele klus, maar ontzettend gaaf om de blije reacties van de mensen te horen.”

Het team van Nozem zit vol energie om weer volledig open te gaan zonder beperkingen en ook weer grotere groepen en partijen in het restaurant te mogen ontvangen. “Met de openstelling is gebleken dat iedereen het op pad gaan voor een lekkere lunch, borrel of diner gewoon ontzettend heeft gemist, het is de afgelopen dagen dan ook al goed druk bij ons geweest. Vooral met het lekkere weer hebben we mooi ons dakterras kunnen benutten, een unieke factor van ons restaurant. Ook hebben we een nieuwe menukaart doorgevoerd. De keuken kan weer doen waar ze goed in zijn, het bedenken van verrassende en smakelijke gerechten.”

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie